سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حرف دل یک عاشق (شنبه 86/11/27 ساعت 1:31 عصر)
امام صادق (ع) :

سلام من به ششم ماه فاطمیّ بقیع                                        سلام من به گل یاس هاشمیّ بقیع                یا صادق آل محمّد علیه السلام

حضرت رقیه خاتون(س) :

مثل یک کبوترم ، پر می زنم ، پر می زنم ،پر می زنم امشب                  گفته بابام که بهت سر می زنم ، سر می زنم ، سر می زنم امشب                   دیگه از همسفرها دل می کنم ، دل می کنم ، دل می کنم امشب                   چه خوشه پیش بابام جون کندنم ، جون کندنم ،جون کندنم امشب

حضرت ابالفضل العبّاس (ع): 

عمو عبّاس ، علمت کو ؟ عموی خوبم            عمو عبّاس ، تو نرو تا که پا نکوبم         عمو عبّاس ، تو نرو تا که پا نکوبم          عمو عبّاس ، بی تو قلب حرم می گیره.......

امام حسن مجتبی(ع) :

حسن ، حسن ، شده دینم        حسن ، سجود من است         حسن ، حسن ، شده عشقم             حسن ، وجود من است       حسن ، حسن ، شده ذکرم             به صبح و شام و سحر             که غیر نام  ِ "حسن" بر دلم نمانده دگر                

امام حسین (ع) :

السلام على عبد الله بن ‏الحسین             الطفل الرضیع            المرمى الصریع            المشحط دما           المصعد دمه فى السماء              المذبوح ‏بالسهم فى حجر ابیه              لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الاسدى      

به ابی انت و امّی که تویی مظهر عشق            عشق را مظهر آثار علی اکبر توست           طفل شش ماه به هنگام شهادت خندید           آری آنکه بر مرگ زند خنده علی اصغر توست

ای دل تو چه می کنی؟         می مانی یا می روی؟             داد از آن اختیار که تو را از حسین(ع) جدا کند !         این چه اختیاری است که برای روی آوردن بدان باید پشت به ارادهء حق نهاد؟      

حرف دل یک عاشق : یه کربلا داری ، دیوونه ام کرده ارباب               به عشق شش گوشه، دلم پُر درده ارباب              به عشق شش گوشه، دلم پُر درده ارباب               

دلم به عشق یارم گرفته حال و هوایی       نوشته روی قلبم به خط کربُبلایی :                     همه هستیَم حسینه   می و مستیَم حسینه          سروُر لبم حسینه  خواب هر شبم حسینه

امشبی را شه دین در حرمش مهمان است، مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع         عصر فردا بدنش زیر سم اسبان است، مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع

علی، ای همسفر، کمی آهسته تر، مرا با خود ببر      حبیبی یا حسین       طبیبی یا حسین      امیری یا حسین     حسین جانم حسین       حسین جانم حسین

برادرم قدری آهسته برو از برم               همسفرم ، تو مکن خاک عزا بر سرم                     گفته مادر ، دم آخر بوسه گیرم ز گلویت                       گفته مادر ، دم آخر بوسه گیرم ز گلویت                   برادرم قدری آهسته برو از برم                   همسفرم تو مکن خاک عزا بر سرم                         ای حسینم ، نور عینم ، من فدای گل رویت                    ای حسینم ، نور عینم ، من فدای گل رویت

لیلَة القدر : می جویمت چنان که لب تشنه آب را                    می خواهمت چنان که تن خسته خواب را   

امیری ، حسین                   امیری ، حسین              اُمیدم اینه دستم بگیری                 امیری ، حسین               امیری ، حسین                 اُمیدم اینه دستم بگیری حسین

شهادت حضرت علی (ع) :

خداحافظ ، ای نان خشک و نمک                   خداحافظ ، ای غصب گشته فدک                          خداحافظ ، ای صبر لب سوخته                      خداحافظ ، ای خانهء سوخته            خداحافظی می کنم با همه                      که چشم انتظارم بود فاطمه

آن لحظه ای که علی (ع) ـ شکافته فرق ـ در محراب مسجد کوفه به خون غلطید ، رستگاری ظهور کرد

ولادت امام رضا (ع):

بنویسید به روی قبر و روی کفنم                 عاشق و دیوونه ی امام رضا (ع) منم منم

عید سعید فطر :

اللّهم اهل الکبریاءِ وَ العَظمةِ           وَ اهل الجود و الجَبروت                وَ اهل العَفو و الرّحمة     

شهادت جواد الائمه (ع) :

برای جواد الائمه علیه السّلام :         السّلامُ علیکَ یا ابا جَعفَر محمّدَ بن علی ٍ البَرّ التّقی الاِمام الوَفیّ                          السّلامُ علیکَ ایّها الرّضیُ الزّکیُ                     السّلامُ علیکَ یا ولیّ الله                السّلامَ علیکَ یا نجیّ الله              السّلام علیکَ یا سَفیرَ الله         السّلامُ علیکَ یا سِرّ الله           السّلامَ علیکَ یا ضیاء الله               السّلامُ علیکَ یا سَناءَ الله             السّلامُ علیکَ یا کلمة الله      

اللّهمَ صَلّ علی مُحمّد بن علی الامام التّقی النّقی الرضیّ المَرضیّ                 وَ حُجّتِکَ مَن فَوق الارض        وَ مَن تَحتِ الثّری               صَلوة کَثیرة نامیة زاکیَة مُبارکَة مُتَواصلة مُتَرادِفة مُتواترة             کَافضل ما صلّیتَ علی اَحد مِن اَولیائکَ

روز عرفه :

یا مُولای      اَنت الّذی مَننتَ         اَنت الّذی اَنعَمتَ                 اَنت الّذی اَحسنتَ          اَنتَ الّذی اَفضلتَ                اَنتَ الّذی اَکمَلتَ             اَنتَ الّذی رَزقتَ              اَنتَ الّذی وفّقتَ                  اَنتَ الّذی اَعطَیتَ              اَنتَ الّذی اَغنیتَ                  اَنتَ الّذی اَقنیتَ                اَنتَ الّذی اوَیتَ          اَنتَ الّذی کَفیتَ        اَنتَ الّذی هَدیتَ             اَنتَ الّذی عَصَمتَ               اَنتَ الّذی سَترتَ            اَنتَ الّذی  غَفرتَ             اَنتَ الّذی اَقلتَ       اَنتَ الّذی مکّنتَ                اَنتَ الّذی اَعززتَ                   اَنتَ الّذی اَعَنتَ          حسین

 





زینب (س) ، ترجمان حقیقت ها (شنبه 86/11/27 ساعت 1:18 عصر)

 

تاریخ  مرهون شخصیت های بزرگی است که در هنگامه ی نیاز، توانسته اند نظام تغییر (1) را به دست گرفته و حیات اجتماعی را به پویایی و حرکت واداشته و در واقع آن را بازسازی نمایند.

یکی از مهم ترین این برهه ها؛ سال 61 هجری است که تاریخ بانویی را در می یابد و یک سال صفحات خود را به سر انگشتان ماهر او می سپارد تا به هر صورت که می خواهد سطورش را پر کند و آنچه او نگاشت همانا بهترین و بی نظیر بود. هیچ مورخ اندیشه ورز و اسلام شناس خردمندی پای بر صفحه ی هستی نگذارد، که به گمانه زنی او بهتر از اندیشه، گفتار و رفتار آن بانو خطور کرده باشد.

او کیست؟!

آری او زینب همان خاتون دو سراست. همان که زنان کوفه صف اندر صف منتظر لقایش می نشستند تا در درس تفسیرش شرکت نمایند.(2)

او شیرازه ی قرآن ورق ورق شده در کربلاست که تاریخ در مقابلش زانو زد و خود را به دست آن بانو سپرد تا آن را، شریعت محمدی را، همه و همه را از نو بسازد ...

 

زینب(س) و برجسته ترین صفات

ساغر محبّت

نوافل و مقام ولایت

امانت های خداوند در دست زینب

ودیعه ای دیگر

زینب(س) و صبر

 

 

 

 

پی نوشت ها:

اشاره به آیهء شریفهء ) ان الله لا یغیر مابقوم حتی یغیروا ما بانفسهم (.

2 ـ ر.ک؛ سید نعمت الله جزایری, الخصایص الزینبیه، ص 82 .

نامه جامعه حوزه ـ شماره هشتم ـ ص 49





تاثیر دعا در زندگی جامعه (شنبه 86/11/27 ساعت 1:16 عصر)
 انسان موجودى است, نیازمند که با بیگانگى و رنج نومیدى، فقر و بیمارى، تنهایى و مرگ، جهل و غفلت، گناه و تقصیر، اضطراب مرگ و شکست و خلاصه پیرى و درماندگى دست به گریبان است. او خود را هر زمان و در هر مکان گرفتار در چنبره مشکلات گوناگون مى بیند و توان و امکاناتش را محدود و ناچیز مى یابد. در این گیرو دار است که با نداى درون و فطرت خویش و احساسى عارفانه به سرچشمه بیکران قدرت و حکمت یعنى خداوند روى مى آورد و به او پناه مى برد و از وى مدد مى جوید. اما این گرایش و پناه جویى انسان همیشه از سرناتوانى او و حاجت خواهى نیست، بلکه زاییده عشق آدمى به محبوب ازلى و معشوق حقیقى و انس و دوستى با او نیز هست.
 پیوسته به یاد خدا بودن و ارتباط صمیمانه و صادقانه با او چنین زمینه‏اى را فراهم مى کند. امام على (ع) در رابطه میان ذکر و انس به زیبایى مى فرماید: کسى که چیزى را زیاد دوست دارد بسیار به یاد اوست. بنابراین ذکر و انس تاثیر متقابلى دارند. باید همواره به یاد خدا بود تا به مقام انس با او رسید و هر مقام انسى را خود ذکر دیگرى است.
 اما به راستى دعا چیست و چرا باید دعا کرد؟ دعا چگونه مى تواند موجب سلامت جسم و روان ما شود؟ و اساسا تاثیر دعا در زندگی اجتماعی و یا به تعبیری تاثیر دعا در جامعه چیست؟
 دعا کردن و حاجت خواستن, ریشه در جان انسان دارد و زاییده نیازمندى‏هاى گوناگون او در زندگى است. انسانها براى نیل به خواسته‏ها و رفع مشکلاتشان یکدیگر را به یارى مى طلبند که این امر عمدتاً ناشى از نیاز و ناتوانى آنان مى باشد. اما دعا، زاییده عشق آدمى به محبوب ازلى و برقرارى ارتباط و امکان گفتمان بى پرده با قادر مطلقى است که خالق تمامى کمال‏ها و زیبایى‏ها است. هرچند که حاجت و گرفتارى هم درمیان نباشد. دعا بهانه‏اى براى راز گویى و تجربه بسیار زیباى مواجهه وجودى با خداوند و اتصال به دریاى بیکران فیض و رحمت الهى است و گرنه حاجت‏ها بهانه هایى بسیار کوچک در این عرصه هستند. دعا با این عنوان، مى تواند نقش اساسى در بهداشت و سلامت فرد و جامعه ایفا کند. از این منظر است که در میان دین پژوهان، فیلسوفان، عارفان و بسیارى از جامعه شناسان و روان شناسان بزرگ معاصر، دعا و عبادت و رشد معنویت جایگاهى بس رفیع یافته است. در این میان، دعاهاى قرآنى و اسلامى داراى مضامینى عمیق، سازنده و معرفت بخشى هستند که هرگز نباید از آنها غافل شد. آموزه‏هاى تربیتى، اخلاقى و فکرى دعاهاى اسلامى مى توانند مهارت‏ها و شیوه‏هاى بهتر زیستن را به مخاطبان یاد دهند و آنان را از ناپاکى و جرائم و گرفتارشدن در منجلاب بدبختى‏ها باز دارند. دوستى و انس با خداوند، دین دارى آگاهانه و خالصانه، احساس خود ارزشى و اعتماد به نفس، حق جویى و ظلم ستیزى، خدمت به همنوعان و رعایت حقوق دیگران، نهراسیدن از مشکلات، کاهش هیجانات منفى و فشارهاى فکرى و روانى، تحول و بازسازى معنوى، همه و همه از آموزه‏هاى سازنده و تکرارشونده دعاهاى اسلامى است. امام على (ع) ناتوان‏ترین انسانها را کسانى مى داند که در دعا ناتوان هستند.
 همین که انسان در عمق وجود خودش ،ارتباط و دوستى با خداوند را به تجربه بنشیند و او را پیوسته حاضر و ناظر ببیند و در هر حالتى به او روى آورد و دل از غیر برگیرد موجب تحول عمیق فکرى، روانى و وجودى اوست که بزرگترین نعمت است. اخیرا بسیارى از محققان غربى علاوه بر درمانهاى معمول و استاندارد، بر اثر بخشى دعا و درمان بیمارى‏هاى عاطفى، روانى الکلیسم و سایر وابستگى‏هاى دارویى، مشکلات زناشویى، بیمارى‏هاى قلبى و عروقى و...تاکید کرده‏اند آنان معتقدند که در کنار درمانهاى علمى، تشویق بیماران به دعا و دعاخوانى و انجام اعمال و فرایض دینى از عوامل موثر در درمان‏هاى جسمى روانى محسوب مى شود.
 از آنجایی که اجتماع و جامعه متشکل از افراد می باشد, مطمئنا مادامی که افراد یک جامعه به لحاظ روانی در سلامت به سر نبرند, دستیابی به جامعه ای با روانی سالم, دست نیافتنی است. از جمله راهکارهای بسیار اساسی در رسیدن به جامعه ای سالم, شاداب, سرزنده و خالی از اضطراب متوسل شدن به منبع لایزال الهی است که از آن به دعا یاد می کنند. متوسل شدن به این منبع لایزال در افراد جامعه این اطمینان خاطر را به وجود می آورد که چون در تصمیم گیری هایم به خدا تکیه کرده ام و پشتوانه ی کارهایم اعتماد به خدا می باشد مطمئنا کاری که در صدد انجام آن هستم نتیجه خواهد داد.
 نتیجه گیری:
 در مقاله حاضر بیان شد که دعا از مقوله هایی است که تاثیر فراوانی در سلامت روان جامعه و فرد می تواند داشته باشد. نگاهی به آموزه های دینی و بررسی کردن گزاره های دینی و ادعیه های مذهبی, به روشنی بیانگر این مسئله می باشد.
 از آنجایی که جامعه مجموعه ای از انسان ها می باشد, طبیعتا زمانی سالم و مطلوب می باشد که افراد تشکیل دهنده آن افرادی سالم باشند و بر اساس یافته های علمی از موثر ترین مولفه های تاثیر گذار در سلامت روان افراد جامعه دعا میباشد. لذا افراد به واسطه دعا سلامت روان پیدا می کنند و هر اندازه تعداد بیشتر ی از افراد جامعه از سلامت روان برخوردار باشند, طبیعتا جامعه ای سالم تر خواهیم داشت.
 به عنوان مثال ما می توانیم تاثیر سلامت افراد را در شکل گیری اجتماعی سالم اینگونه بیان کنیم که جامعه ای که افراد سالم داشته باشند این افراد اگر در قوای مقننه هستند, قوانینی برای جامعه به تصویب می رسانند که در آن رنگ و بوی خدایی و خدمت رسانی داشته باشد. اگر افراد در قوای مجریه و نهادهای دولتی قرار دارند این افراد در انجام وظیفه خود با مد نظر قرار دادن روح دعا (که همان عمل بر اساس وظیفه می باشد) در کار ارباب رجوع خود نهایت دقت را به خرج می دهند و همچنین بقیه نهاد ها(نهادهای سیاسی, فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی....) را می توان بر همین اساس سنجید. در مجموع باید گفت که دعا, شاه کلیدی اساسی برای سلامت و پیشرفت و توسعه فردی و اجتماعی می شود.




آثار شهادت امام حسین‏ (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 2:10 صبح)
 آثار شهادت امام حسین‏ علیه السلام‏

"برخى درباره آثار شهادت حسینى تردید کردند! و آن را قیامى خوانده‏اند که شکست خورده است؛ شگفتا! کدام جهاد و کدام جنگِ پیروزى بوده است که دامنه فتوحاتش در سطح جامعه در عمق اندیشه و احساس و در طول زمان و ادوار تاریخ، این همه گسترده و عمیق و بارآور باشد؟... حسین با شهادت «ید بیضاء» کرد، از خون شهیدان «دم مسیحائى» ساخت که کور را بینا مى‏کند و مرده را حیات مى‏بخشد... اما نه تنها در عصر خویش و در سرزمین خویش، که «شهادت» جنگ نیست، رسالت است؛ سلاح نیست، پیام است؛ کلمه‏اى است که با خون تلفظ مى‏شود."(14)

تأثیر حادثه کربلا، هم در بستر زمان خود و هم در طول تاریخ، عمیق و فراگیر بوده است. نهضت‏هایى که با فاصله کمى با الهام‏گیرى از قیام خونین کربلا شکفتند - مانند قیام توابین و ابومسلم خراسانى - و جان‏هاى مردمى که از ترنم خون‏هاى گرم شهیدان کربلا زندگى یافتند، معدود نیستند؛ انقلاب اسلامى شاهد و مثالى زنده در عصر حاضر است که هم در شروع نهضت، پیروزى انقلاب، ثبات نظام و ادامه آن تا هم اکنون همواره زیر درخشش پرتو عشق به اباعبدالله الحسین‏علیه السلام جریان یافته است. به راستى کدامین عشق و ایمان جوشان براى پیشبرد انقلاب اسلامى مى‏توانست به اندازه عشق و ایمان حسینى مؤثر باشد؟





حسین (ع) با پدر (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 1:55 صبح)

حسین (ع ) با پدر
شش سال از عمرش با پیامبر بزرگوار سپری شد، و آن گاه که رسول خدا (ص ) چشم ازجهان فروبست و به لقای پروردگار شتافت ، مدت سی سال با پدر زیست . پدری که جز
به انصاف حکم نکرد، و جز به طهارت و بندگی  نگذرانید، جز خدا ندید و جز خدا نخواست و جز خدا نیافت . پدری که در زمان حکومتش لحظه ای او را آرام نگذاشتند،
همچنان که به هنگام غصب خلافتش جز به آزارش برنخاستند. در تمام این مدت ، با دل و جان از اوامر پدر اطاعت می کرد، و در چند سالی که حضرت علی (ع ) متصدی خلافت
ظاهری شد، حضرت حسین (ع ) در راه پیشبرد اهداف اسلامی ، مانند یک سرباز فداکار همچون برادر بزرگوارش می کوشید، و در جنگهای  "جمل "، "صفین " و "نهروان " شرکت
و به این ترتیب ، از پدرش امیرالمؤمنین (ع ) و دین خدا حمایت کرد و داشت . حتی گاهی در حضور جمعیت به غاصبین خلافت اعتراض می کرد.
در زمان حکومت عمر، امام حسین (ع ) وارد مسجد شد، خلیفه دوم را بر منبر رسول الله (ص ) مشاهده کرد که سخن می گفت . بلادرنگ از منبر بالا رفت و فریاد زد: "از منبر
) پدرم فرود آی ...".





امام حسین با برادر(ع) (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 1:32 صبح)

امام حسین (ع ) با برادر
پس از شهادت حضرت علی (ع )، به فرموده رسول خدا (ص ) و وصیت امیرالمؤمنین (ع )مامت و رهبری شیعیان به حسن بن علی (ع )، فرزند بزرگ امیرالمؤمنین (ع )، منتقل
گشت و بر همه مردم واجب و لازم آمد که به فرامین پیشوایشان امام حسن (ع ) گوش فرادارند. امام حسین (ع ) که دست پرورد وحی محمدی و ولایت علوی بود، همراه و
همکار و همفکر برادرش بود. چنان که وقتی بنا بر مصالح اسلام و جامعه مسلمانان و به دستور خداوند بزرگ ، امام
حسن (ع ) مجبور شد که با معاویه صلح کند و آن همه ناراحتیها را تحمل نماید، امام حسین (ع ) شریک رنجهای برادر بود و چون می دانست که این صلح به صلاح اسلام و
مسلمین معاویه ، در حضور امام حسن (ع ) وامام حسین (ع ) دهان آلوده اش را به بدگویی  نسبت به امام حسن (ع ) و پدر بزرگوارشان امیرمؤمنان (ع ) گشود، امام حسین (ع )
به دفاع برخاست تا سخن در گلوی  معاویه بشکند و سزای ناهنجاریش را به کنارش بگذارد، ولی امام حسن (ع ) او را به سکوت و خاموشی فراخواند، امام حسین (ع )
پذیرا شد و به جایش بازگشت ، آن گاه امام حسن (ع ) خود به پاسخ معاویه برآمد، و با بیانی رسا و کوبنده خاموشش ساخت .





زندگانی امام حسین (ع) (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 1:14 صبح)

دومین فرزند برومند حضرت علی در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ایشان باد، در خانه وحی و ولایت چشم به جهان گشود.
چون خبر ولادتش به پیامبر گرامی اسلام (ص ) رسید، به خانه حضرت علی (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بیاورد. اسما او را در پارچه ای سپید(س ) آمد و اسما
پیچید و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامی به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت . به روزهای اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش ، امین وحی الهی ، جبرئیل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد ای رسول خدا، این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) چون علی برای تو بسان هارون که به عربی (حسین ) خوانده می شود نام بگذار. برای  موسی بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پیغمبران هستی . و به این ترتیب نام پرعظمت "حسین " از جانب پروردگار، برای دومین فرزند فاطمه
(س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندی را برای  کشت ، و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موی سر او فرزندش به عنوان عقیقه نقره صدقه داد.





داستان مردی که به زیارت امام حسین علیه السلام نمی‌رفت (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 12:55 صبح)

 

شخصی از بزرگان هند به قصد مجاورت کربلای معلّی به این شهر آمد و مدت شش ماه در آنجا ساکن شد و در این مدت داخل حرم مطهر نشده بود و هر وقت زیارت حضرت امام حسین علیه السلام را اراده می‌کرد، بر بام منزل خود رفته، به آن حضرت سلام می کرد و او را زیارت می‌نمود؛ تا این که سرگذشت او را به «سید مرتضی»که از بزرگان آن عصر و مرسوم به «نقیب الاشراف» بود رساندند.

سید مرتضی به منزل او رفت و در این خصوص او را سرزنش نمود و گفت: «از آداب زیارت در مذهب اهل‌بیت علیه السلام این است که داخل حرم شوی و عقبه و ضریح را ببوسی. این روشی را که تو داری، برای کسانی است که در شهرهای دور می‌باشند و دستشان به حرم مطهر نمی‌رسد.»

آن مرد چون این سخن را شنید گفت: «ای نقیب الاشرف» از مال دنیا هر چه بخواهی از من بگیر و مرا از رفتن معذور دار.

هنگامی که سید مرتضی سخن او را شنید بسیار ناراحت شد و گفت: «من که برای مال دنیا این سخن را نگفتم؛ بلکه این روش را بدعت و زشت می‌دانم و نهی از منکر واجب است.»

وقتی آن مرد این سخن را شنید، آه سردی از جگر پر دردش کشید. سپس از جا برخاست و غسل زیارت کرد و بهترین لباسش را پوشید و پا برهنه و با وقار از خانه خارج شد و با خشوع و خضوع تمام، نالان و گریان متوجه حرم حسینی گردید تا این که به در صحن مطهر رسید .

نخست سجده شکر کرد و عتبه صحن شریف را بوسید. سپس برخاست و لرزان، مانند جوجه گنجشکی که آن را در هوای سرد در آب انداخته باشند، بر خود می‌لرزید و با رنگ و روی زرد، همانند کسی که یک سوم روحش خارج گشته باشد، حرکت می‌کرد تا این که وارد کفش کن شد. دوباره سجده شکر به جا آورد و زمین را بوسید و برخاست و مانند کسی که در حال احتضار باشد داخل ایوان مقدس گردید و با سختی تمام خود را به در رواق رسانید.

چون چشمش به قبر مطهر افتاد، نفسی اندوهناک بر آورد و مانند زن بچه مرده، ناله جانسوزی کشید. سپس به آوازی دلگداز گفت: «اَهَذا مَصرَعُِِِ سیدُالشهداء؟ اَهَذا مَقتَلُ سیدُالشهداء؟ ؛ آیا اینجا جای افتادن امام حسین علیه السلام است؟ آیا اینجا جای کشته شدن حضرت سیدالشهداء است؟»

پس فریاد کشید و نقش زمین شد و جان به جان آفرین تسلیم نمود و به شهیدان راه حق پیوست.»

منبع:

داستان‌های علوی، ج4، ص210/ دارالسلام عراقی، ص301.





هر چند که دلتنگ تر از تنگ بلورم (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 12:47 صبح)

هر چند که دلتنگ تر از تنگ بلورم
با کوه غمت سنگ تر از سنگ صبورم

اندوه من انبوه تر از دامن الوند
بشکوه تر از کوه دماوند غرورم

یک عمر پریشانی دل بسته به مویی است
تنها سر مویی ز سر موی تو دورم

ای عشق به شوق تو گذر می کنم از خویش
تو قاف قرار من و من عین عبورم

بگذار به بالای بلند تو ببالم
کز تیره ی نیلوفرم و تشنه ی نورم

«زنده یاد قیصر امین پور»





***اولین نوشته من*** (پنج شنبه 86/11/18 ساعت 12:7 صبح)

دل ازمن بُرد و روی از من نهان کرد

خدا را با که این بازی توان کرد

شب تنهائیم در قصد جان بود

خیالش لطف های بی کران کرد

چرا چون لاله خونین دل نباشم

که با ما نرگس او سر گران کرد

که را گویم که با این درد جان سوز

طبیبم قصد  جان ناتوان  کرد

بدانسان سوخت چون شمعم که بر من

صراحی گریه و  بربط  فغان  کرد

صبا گر چاره داری وقت وقتست

که درد اشتیاقم قصد جان کرد

میان مهربانان کی توان گفت

که یار ما چنین کرد و چنان کرد

عدو با جان حافظ آن نکردی

که تیر چشم آن ابرو کمان کرد

حافظ





لیست کل یادداشت های این وبلاگ ?
 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 1 بازدید
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدیدها: 8925 بازدید
  • درباره من

  • آیینه اخلاص
    آدم وحوا
    من؟؟ چی بگم!!
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •